in gana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Beek - WaarBenJij.nu in gana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Beek - WaarBenJij.nu

in gana

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

17 November 2005 | Ghana, Accra

hehe, eindelijk tijd om naar een internetcafe te gaan en ik heb hem zelfs nog gevonden!De vliegreis was prima en niet al te lang en jaja, ik had de beste plek om te zitten in de economyclass! Ik zat met mijn benen in een bocht van het gangpad :)

Gana is heet!Vooral Accra (de hoofdstad) waar ik 'savonds om 20:00 uur aankwam. Ik bleef de eerste nacht slapen in Accra bij het hoofdkantoortje van TPA(Teaching& Projects Abroad). Nja, slapen kan je het niet echt noemen, meer wakkerliggen van de hitte...
De volgende dag vroeg opgestaan en met de taxi naar de Akuapem Hills. Mijn gastgezin woont in Abiriw, wat je hier uitspreekt als abrrww, een klein dorpje 10 min rijden met de taxi naar het ziekenhuis. Ik kreeg een rondleiding van onze TPAgast hier in de Hills(Emmanuel) die in Mamfe woont. Daarna ging ik even uitrusten bij mijn huisje en kwam daar Alex(andra)(de andere vrijwilligster die daar woont) tegen. Ze komt van Zwitserland, is 22 jaar en heel aardig, helaas gaat ze zat of ma voor drie weken met anderen rondreizen. Die avond was er een afscheidsetentje bij een andere hostfamily omdat die (echt onwijs gezellige) gast de volgende dag weg zou gaan. De eerste avond bijna alle andere vrijwilligers dus al ontmoet! Maar deze mensen kennen elkaar al een aantal maanden en hebben al van alles meegemaakt met elkaar. Veel gespreksstof waar ik dus niet over mee kon en kan praten. Ik was ook echt kapot en vond het ook niet zo erg om gewoon een beetje te luisteren. hehe.
De volgende dag werken! Ik zit de eerste maand bij de Maternity ward(verloskunde), de tweede maand bij de Sergical Ward en de laatste maand bij de Medical Ward.
Ik vind het maar saai want ik zit daar maar te zitten. Als er iets moet gebeuren of besproken moet worden, gebeurd dat in het Twi (de afrikaanse taal die ze hier spreken). Ik versta er dus helemaal niets van en moet elke keer vragen voor een vertaling. De eerste dag dat ik er was verveelde ik me dood, want de arts ging al na een half uur weg. Maar: wel een babytje geboren zien worden!!

  • 17 November 2005 - 18:25

    Martijn:

    he flo! klinkt best leuk daar! Zal zeker wel wennen zijn maarja over 2 weken weet je niet beter. je wordt hier wel gemist in elk geval. xx martijn

  • 17 November 2005 - 22:08

    Marije Buren:

    jeejtje Floor, Dat klinkt nu al super gaaf. Het zal inderdaad wel heel raar en vervelend zijn die hele andere taal, niets kunnen verstaan. Ik vind wel echt stoer van je hoor, dat je daar nu bent! We gaan je echt heel erg missen hier in het de kut regen! Heel plezier nog en ben benieuwd naar je volgende verhaaltje!
    Kusjexxxxxxx

  • 17 November 2005 - 22:41

    Jan:

    Koude douche is misschien niet zó erg? Jammer dat 't slecht te verstaan is dat Twi, maar misschien spreek je 't als je terug gaat bijna vloeiend?? Je kan dan waarschijnlijk in ieder geval vast wel lekker schelden in het Twi (leer je meestal héééél snel
    ;-))
    Hoe is de sfeer in Ghane (behalve warm)? Ik ben heel benieuwd naar je volgende bericht! Groeten! Jan

  • 17 November 2005 - 22:51

    Mam:

    ha die floor, fijn te horen dat je je doel levens en wel hebt beriekt. Er zit maar een ding op als de d... de taal leren spreken. Voorlopig moet je het maar doen met je handen en voeten. Klopt het dat je verhaal zomaar ophoudt? Hoe vond je nu die geboorte? Mam

  • 18 November 2005 - 11:18

    Annefleur:

    Echt super daar zo te horen. Vooral dat weer... Hier regent het natuurlijk weer:s Lijkt het nou op Kenia daar? Ik vind het in ieder geval echt kicke dat je daar zit! Heel stoer. Heel veel pelzier nog. kusje

  • 18 November 2005 - 16:28

    Andere Marije B.:

    heey floor, klinkt echt super allemaal,vooral dat weer zou ik wel willen hebben..hier echt ijzig nu! maar kom toch maar snel terug,we missen je nu al in het team,en iedereen is ineens geblesseerd! nou floor,heel veel plezier en succes met alles, en snel de taal leren he!;) xxx

  • 19 November 2005 - 16:50

    Tony&Ton&Jochem&Merel:

    heej Floor
    goed begin=het halve werk; veel mensen leren kennen en een geboorte meemaken. snel aan de twi-study dan verveel je je ook niet meer zo. ben benieuwd hoe snel je ons wat TWIbargoens kunt laten zien. hebben ze overigens ook wel spullen daar zoals wij bij verloskunde of gaat het allemaal wat primitiver?
    groeten van ons uit
    UITHOORN

  • 20 November 2005 - 16:14

    Veronique&Hans&Juliëtte&Philip&ferdinand:

    Floor dat huisje van je hoe ziet dat eruit?Ben benieuwd hoe je dat vond om een baby geboren te zien worden was 't een jongen of een meisje en wat voor naam? Moet je zelf koken en zo ja wat kook je dan? Toch wel lekker hoor beetje warm weer hier is het echt sinterklaassfeer beetje nat en guur maar wel weer lampjes in de winkelstraten en je schoen zetten ookal geloof je nicht en neven niet meer. Ik bewaar wel wat voor je en TWI chocoladeletter oke? we kijken uit naar je volgende belevenissen.
    Zoen V&H&J&P&F

  • 21 November 2005 - 08:23

    Soof:

    Hee lieve Flowie!!
    Wat cool dat je een baby hebt zien geboren worden!! Ik hoop alleen dat je je nu niet zo erg meer verveeld :S
    Maar hoe is ghana voor de rest?
    Hoop snel weer wat van je te horen!!
    Liefs & xxx Soof

  • 21 November 2005 - 09:18

    Lootje:

    hej floor!! goed om te horen dat je het daar erg naar je zin hebt, en misschien kan je een beetje Twi leren... hier gaat alles goed en met het team ook!! we missen je wel hoor achterin. we hebben 2-2 gespeeld gisteren, we hadden kunnen winnen maar daar hoef jij je geen zorgen meer over te maken.. ik kijk uit op je volgende berichtje!!
    Kuss Lo

  • 21 November 2005 - 11:02

    Bo:

    Jo CooCooo!
    Dopey pasfoto man! Beetje teveel warme melk gedronken toen? Verder is je site heel mooi hoor, moet veel werk gekost hebben :). Maar je zit wel even mooi in Africa! En, lijkt het je wat om verloskundige te zijn? Als je niks te doen hebt, kun je dan niet de zusters helpen met eten rondbrengen ofzo? Nou, ik wacht in spanning op je vervolgverhaal. Echt jammer dat je er straks met Kerstmis niet bij bent. Je schrobt je steen toch wel regelmatig he? ;)
    Veel plezier deze week!
    xxx Bo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2006

Holland!!

04 Mei 2006

Nog drie dagen...

26 April 2006

Djenné

22 April 2006

Groeten uit Timboektoe!

07 April 2006

Mali
Floor
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 17255

Voorgaande reizen:

13 November 2005 - 13 November 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: