De busreis - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Floor Beek - WaarBenJij.nu De busreis - Reisverslag uit Ouagadougou, Burkina Faso van Floor Beek - WaarBenJij.nu

De busreis

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

23 Maart 2006 | Burkina Faso, Ouagadougou

Na een weekend me in mijn eentje in the hills te hebben verveeld,vertrok ik maandag om zeven uur met een tro naar accra. Het was wel even spannend, omdat ik in een stilstaande file terrecht kwam. Maar gelukkig kwam ik toch nog precies op tijd aan bij het STC station om me te "melden". Dit was om negen uur 's ochtends, en de bus vertrok na lang in de zon te hebben moeten wachten uiteindelijk om elf uur. Het was een prima bus, zelfs met airconditioning! Rond vijf uur stopten we voor de derde keer en had ik een lekker bord met fried rice gegeten. Deze stop duurde wel erg lang vergeleken met de laatste stops, dus vroeg ik aan de chauffeur of er iets aan de hand was. Hij vertelde mij met een glimlach dat er iets kapot was aan d bus maar dat er een nieuwe bus er aan kwam. De bus kwam er, om half acht en dus vertrokken we weer. Nq iets langer dan een uur gereden te hebben, stopten we weer, nu bij het STC station in Kumasi. De chauffeur vertelde ons allamaal om uit te stappen, en eenmaal uitgestapt zagen we dat alla tassen ook uit de bus werden gehaald. Voordat de chauffeur wegreed met de lege bus, riep hij ons toe dat hij snel terug was. Toen was het inmiddels al weer negen uur/half tien.na twaalf uur 's nachts waren de meeste mensen op de wachtbankjes in slaap gevallen dus ging ik ook maar slapen. Iedereen werd om de zoveel tijd wakker van een aangekomen bus, maar telkens was het niet onze bus. Toen er om half zes in de ochtend nog steeds geen bus was gearriveerd, werd iedereen het een beetje zat en begonnen een bus , die naar accra zou gaan, in te nemen en roepend te vragen waar onze bus toch bleef! De vrouwtjes aan de bali wisten helemaal niets, maar om zes uur kwam er eindelijk een bus voor ons.

  • 23 Maart 2006 - 11:14

    Bobo:

    Hallelujah! Wat een reis! Na zo'n reis is elke Eurolines trip een luxe. Veel plezier op je trip en als ze vervelend worden; 'Bouge de la', als ik mijn frans goed heb onthouden.
    xx

  • 01 April 2006 - 14:24

    Opa:

    Ik was zelf ook wel graag daar geweest, ik benijd je. Zo rondrijdend doe je wel veel ervaring op. Niet alleen leer je het land kennen maar je leert ook omgaan met mensen. In de resterende tijd ben ik benieuwd wat je nog meer gaat meemaken. Ik vind het hardstikke goed te weten dat je in zoveel verschillende en vreemde omstandigheden kunt handhaven, "chapeau!" groetjes van opa

  • 01 April 2006 - 14:27

    Mama:

    ha die floo gelukkig is dus alles gelukt, Laat je wel op tijd weten hoeveel je nodig hebt voor de vliegreis! We hebben een kaart van Marco aan jou gekregen: Hij vond 28 uur wachten wel lang! Ik vind het wel mooi dat je alles zo makkelijk opneemt want je hebt inderdaad wel een hoop vertraging gehad.
    Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burkina Faso, Ouagadougou

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2006

Holland!!

04 Mei 2006

Nog drie dagen...

26 April 2006

Djenné

22 April 2006

Groeten uit Timboektoe!

07 April 2006

Mali
Floor
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 17254

Voorgaande reizen:

13 November 2005 - 13 November 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: