maand 1 is al weer voorbij! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Beek - WaarBenJij.nu maand 1 is al weer voorbij! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Beek - WaarBenJij.nu

maand 1 is al weer voorbij!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

10 December 2005 | Ghana, Accra

Zo, eindelijk weer es een berichtje plaatsen. Vorige week was niet zo heel erg boeiend want in het weekend heb ik niets byzonders gedaan omdat ik ziek was... Gewoon het gebruikelijke: diaree, kramp in je maag, hoofdpijn, misselijk enz. Gelukkig was is dinsdag weer beter en ben ik met Becky en Liz naar de boti Falls gegaan. Dit is een mooie waterval waar niet altijd water in zit dus wij hebben de hele weg erheen lopen bidden dat er water zou zijn. Gelukkig was er water en was de waterval schitterend! Midden in een tropisch oerwoud een (best) grote waterval die in tweeen splitst waar je in kan zwemmen! hmmm das pas genieten: weten dat jullie in Nederland aan het bevriezen zijn in de regen en dat ik lekker aan het zwemmen ben bij een waterval om wat af te koelen hihi! Een ghaneese vriend van becky-en ook een beetje van mij nu- is vandaag jarig en geeft een enorm feest. Alle vrijwilligers zijn uitgenodigd en wij gaan dus feesten vanavond! Ik ben nu in Accra, want Becky en ik zouden de taart halen en ik moet nog wat dingen kopen.
Morgen gaan we waarschijnlijk naar Akosombo. Dit is een stadje onderaan het lake volta. Hier kunnen we lekker gaan zwemmen en chillen-uitrusten van vanavond waarschijnlijk-. Volgende week vrijdag komt Alexandra weer thuis! Ik weet niet of we wat gaan doen in dat weekend maar met kerst is er een groot festival in Mamfe waar we allemaal heen gaan en de hostvader van Marco gaat op kerstavond voor alle vrijwilligers koken! Daarna ben ik van plan om wat te gaan reizen. Vanuit Akropong door de Volta Region (is aan de rechterkant van het Lake Volta) naar Tamale en van daaruit naar het national park Mole wat het beste nationalpark in Ghana is. Dit kost me in totaal denk ik al iets van twee weken en denk dat dat wel lang genoeg is. Marco heeft het zelfde plan en Becky wil ook mee. Misschien wilt Alex ook mee. Ik hoop het, want hoe meer zielen hoe meer vreugd! Maar dat gaan we volgend weekend wel bespreken.

Ik werk sinds maandag in de Apostolic school in Mamfe. Deze week en volgende week zijn toetsweken en daarna is het kerstvakantie tot iets van 9 Januari. Ik heb dus nog geen les gegeven en ga daar ook pas mee beginnen in Januari. Nu moet ik de klassen supervisen en af en toe wat proefwerken nakijken. De kinderen zijn ontzettend leuk. De echte kleintjes roepen nog alleen maar obronie of oblonie of white woman. En vallen me met z'n allen aan zodat ik een rok van kindjes aan me heb hangen. Ik had een gesprek met een van de leeraren over godsdienst. Heel veel mensen in Ghana zijn christen en streng gelovig. Deze man -Daniel 20 jaar oud, al twee jaar een leeraar- was daar een van en probeerde mij over te halen om ook in christ te geloven en in God zodat mijn afterlife goed zou zijn. Een hele aardige man dus :) Uiteindelijk heeft hij mij een klein bijbeltje meegegeven van het nieuwe testament. haha wat heb ik gelachen maar wel heel interresant hoor!
IK vermaak me dus nog steeds prima en het idee om mijn vliegticket te verlengen wordt met de dag aanlokkender: ik ben gdvrdmmm al op een derde!!! De tijd vliegt voorbij!
Wel heel jammer dat ik sinterklaas heb gemist hoor. Net voordat ik uit nederland vertrok liep ik door de stad met mam volgens mij en daar was toen een zwartepietentocht door het centrum. Al die kindjes helemaal bang en blij en zenuwachtig enz. Jammer dat ik er niet was voor de surprises :( Ach ja, volgend jaar dan maar!
Het is wel leuk want, omdat er nu zo weinig vrijwilligers in the hills zijn - omdat ze allemaal in Mali zitten- gaan we veel om met een aantal ganeese mensjes. Ook heb ik veel lol met mijn "brothers" en "sisters". Kwame, mijn oudste hostbrother, heeft me uitgenodigd om een keer naar accra met becky te komen en dan kunnen we in zijn huis verblijven: Prima! Dat is ook zoiets, iedereen die ik tegenkom lijkt wel een huis in Accra te hebben! Maar dat vind ik wel chill want dan kunnen wij daar een keer op bezoek komen zonder te hoeven betalen voor een slaapplek! Ik geef hier echt helemaal geen drol uit - ongeveer 10 euro per week- behalve als je aan het reizen bent. Dat doet iedereen dan ook met zijn geld: sparen om te reizen. Nja, sparen... ik ga bijna elke dag wel naar een "bar" om de andere vrijwilligers te meeten waar je natuurlijk geld uitgeeft. Ik en becky zijn best close hier. Dat is wel grappig want ik ken haar eignelijk pas drie weken en we zijn nu al the twins!
Tja, ik heb eignelijk niet zoveel te melden en ben alleen maar onzin aan het blaten dus tot volgende week -waarschijnlijk- dan maar! Succes met school, studie en werk en tot snel!

  • 10 December 2005 - 14:13

    Bar:

    Hey Flowie,
    Echt goed om te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt, ik had ook niet anders van je verwacht eigenlijk. Gaaf dat je de kans krijgt om ook veel te reizen. En dat er genoeg leuke reisgenootjes te vinden zijn. Als ik het goed begrijp ga je dus de komende weken lekker rondtouren? Supergaaf en heel veel plezier! Hug van je Schwester uit het koude Manchester.

  • 12 December 2005 - 23:13

    Hans&Veronique&Juliëtte&Philip &ferdinand:

    Floor, mens wat een verhalen.Je verhaal over je stap weekend kwam net tegen de sinterklaastijd dus ff geen tijd om een berichtje terug te sturen maar je hebt er druk mee gehad,
    Ben benieuwd hoe het is om van onderdeel te veranderen en hoe het lesgeven je bevalt. ALs ik je verhalen lees dan denk ik hoe kan dat "taart"gaan kopen. Hebben ze dat daar dan? Kan toch niet? Moet je maar even bij helpen omdat beeld weer realistisch te krijgen.
    Was afgelopen weekend behoorlijk koud hier in het haagsche dus hé een koude/frisse zoen van ons allemaal en tot het volgende bericht

  • 17 December 2005 - 10:47

    Sofie:

    hee lieve flowie!! klinkt echt cool al die verhalen!! volgens mij heb je t wel naar je zin!! kben benieuwd of je al les hebt gegeven en hoe t bevalt?!
    hier in nl is t trouwens echt brrr koud!! er gebeurt hier echt heel weinig, dus je mist niks hoor!!! nou tot je volgende berichtje dan maar!!!
    heel veel kusjes!!

  • 18 December 2005 - 19:32

    Fleur:

    He Floor, ik hoorde net van Kelly dat je in Ghana zit! Wat super.Je verhalen zijn echt om jaloers van te worden.Weer een ervaring rijker na kenia!!! Heel veel liefs Fleur (je weet wel die van Kenia)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

11 Mei 2006

Holland!!

04 Mei 2006

Nog drie dagen...

26 April 2006

Djenné

22 April 2006

Groeten uit Timboektoe!

07 April 2006

Mali
Floor
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 17255

Voorgaande reizen:

13 November 2005 - 13 November 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: